söndag 22 april 2012

Talsvar

Telefonnumret till vårt kundcenter för privat personer är 0771 – 524 524. Där har vi knappval för tonvalstelefoner Kunden möts av en röst som läser upp de alternativ som vi valt utifrån vilken kompetens handläggaren som svarar har. Den som inte har tonvalstelefon väntar kvar och blir kopplad till medarbetare i vår växel som hjälper vidare.

När vi utformade talsvaret så hade vi med Handisams rekommendationer att inte ha för många val och inte ha för många nivåer under varje val. Det har visat sig vara svårt att höra vad som sägs och komma ihåg vilket val som ska göras om det finns för många alternativ. Vi försöker också ha så konkret information som möjligt. Ju mer information vi lämnar ju längre väntetid blir det för våra kunder.
Vi gjorde under våren 2011 en analys av vår kundingång och den visade att de flesta kunder hittade rätt i vårt ”talsvarsträd” utifrån den fråga de hade.
Vi gör ständiga förbättringar utifrån de synpunkter vi får in från våra medarbetare och kunder.
Hälsningar Elisabeth