onsdag 21 mars 2012

Kundcenters kompetensgrupper



Under 2011 hade vi drygt 10 miljoner kundkontakter inom Kundcenter. För att kunna ge våra kunder bra service och upprätthålla hög kompetens hos våra handläggare har vi delat upp oss i olika kompetensgrupper. Inom kundcenter Privat har vi kompetensgrupperna: Förälder, Familj och bidrag, Sjuk, Övrigt samt Utland. Inom kompetensgrupperna varierar antalet förmåner och bidrag som våra handläggare ska kunna informera om och i vissa fall handlägga. Allt från 1 förmån till 16 förmåner och bidrag.
Inom Kundcenter Partner har vi kompetensgrupperna: Arbetsgivare/Arbetsförmedlingen/Sjukvården, Kommuner/kronofogdemyndigheten, Tandvården/Övrigt samt kompetensgrupp Utland.
Våra medansvariga kan också ha kunskap om flera kompetensgrupper.
Genom knappval i vårt talsvar slussas kunderna till rätt kompetens.
Hälsningar Elisabeth