torsdag 1 november 2012

Ständiga förbättringar ska öka kundnöjdheten


Vi är ständigt på jakt efter nya lösningar som ska förenkla för våra kunder och göra våra medansvarigas arbete mer effektivt. En av våra nya tekniska lösningar är personligt möte på vår webbplats där det just nu pågår en förstudie.

Personligt möte på webben ger medansvariga möjlighet att kunna chatta direkt med kunden. Man ska också kunna tala med varandra via datorn, och på sikt kunna se varandra via webbkamera, med en teknik motsvarande Skype.

Tekniken ger möjlighet att dela arbetsyta med kunden. Genom att kunden knappar in en speciell kod tillåts vår medansvarig få upp kundens datorskrivbord på sin egen dator, så länge kunden rör sig på Försäkringskassans webbplats. På så vis kan medansvarig hjälpa till med att till exempel fylla i blanketter och vägleda i självbetjäning.

Medansvarig kan också föra över elektroniska blanketter som inte finns tillgängliga via webben till kundens skrivbord. När man är klar kan kunden signera dokumentet elektroniskt, och ärendet är klart.

Vi räknar med att lansera den här lösningen under 2013.

Hälsningar Elisabeth